ARTECH İnteraktif Yolcu Bilgilendirme Kioskları Dünyanın En Büyük Havalimanında Günde 17.000 Yolcuya Kesintisiz Hizmet Vermekte.

ARTECH İnteraktif Yolcu Bilgilendirme Kioskları Dünyanın En Büyük Havalimanında Günde 17.000 Yolcuya Kesintisiz Hizmet Vermekte.
21/05/2021

Çizgi Teknoloji’nin Yeni Nesil İnteraktif Yolcu Bilgilendirme Kioskları, yolcunun biniş kartından barkodu veya cep telefonundan e-biletini tarayarak, doğru kapıya en hızlı şekilde ulaşabileceği yol tarifini vermektedir. Müşteri hizmetleri temsilcileriyle gerçek zamanlı görüntülü görüşme hizmeti de sunan Artech İnteraktif Yolcu Bilgilendirme Kioskları entegre bir müşteri hizmetleri çözümü sağlayarak personel maliyetlerini de etkili bir şekilde azaltmaktadır.

HAKKIMIZDA

Çizgi Teknoloji, Türkiye’nin sektöründe lider kuruluşlarının dijitalleşme partneri olmak amacıyla 1994 yılında İstanbul’da kurulmuştur. Endüstriyel bilgisayar, medikal bilgisayar ve digital signage & kiosk ç özümleri olmak üzere 3 ana ürün grubunda hizmet vermekteyiz.

Havalimanları, hastaneler, fabrikalar gibi benzersiz çalışma ortamlarının dijitalleşmesi için çözümler geliştirmeye odaklanmamız, Türkiye ve Avrupa'da sektör liderlerinin dijitalleşme partnerlerinden biri olmamızı sağladı. Değerli paydaşlarımızın acil ve uzun vadeli ihtiyaçlarına ileri teknoloji Artech çözümlerimizle destek veriyor olmaktan gurur ve mutluluk duyuyoruz.

ARTECH İNTERAKTİF YOLCU BİLGİLENDİRME KİOSKLARINI NASIL GELİŞTİRDİK?

Çizgi Teknoloji olarak çeyrek asrı aşkın deneyimimiz, yenilikçi ve çözüm odaklı ekibimizle müşterilerimizden gelen özgün talepleri karşılama konusunda sektörümüzün lideri konumundayız.

Dünyanın en büyük havalimanı olan yeni İstanbul Uluslararası Havalimanı'nın temsilcileri yolcu bilet bilgilerini tarayabilecek ve yolcuları doğru kapıya en hızlı şekilde yönlendirebilecek yolcu bilgilendirme kioskları için Çizgi Teknoloji'nin bu uzmanlığına başvurdu.

İstanbul Uluslararası Havalimanı 76 milyon metrekareyi kapsamakta ve 2025 yılında havalimanının tamamı hizmete girdiğinde, yılda 200 milyon yolcuya hizmet verebilecek kapasiteye sahip olacaktır. Böylelikle bu mimari harika, dünyanın en büyük havaalanı ve yolcu trafiği açısından da en yoğun havaalanı olacak ve şu anki lider olan Atlanta, Georgia, ABD'deki Hartsfield-Jackson Uluslararası Havalimanı'nın neredeyse iki katı kapasiteyle ülkemizin dünyaya açılan kapısı olacaktır.

Bu muazzam havalimanına gelecek yolcuların yollarını kaybetmemesi ve stressiz, hızlı bir yolculuk deneyimi yaşaması havalimanı yönetimi için büyük önem taşımaktaydı.

Yönlendirme ve bilgilendirme için danışma alanlarına gereken istihdam, ayrıca bu uluslararası merkezde konuşulan sayısız dil için tercüman sağlama ihtiyacı bu kadar büyük bir havalimanı için çok maliyetli olacaktı.

İstanbul Havalimanı yetkilileri, personel yoğunluğunun ezici lojistik zorluklarını azaltacak, hizmet verimini arttıracak, birbirinden farklı yolcu gruplarının ihtiyaçlarını karşılayacak, yolcuların yalnızca biniş kartlarını kullanarak bu devasa alanda kaybolmadan gezinmeleri için yol tariflerine ve havalimanı ile ilgili bilgilere erişmelerini sağlayacak bir çözüm oluşturmak için tasarım ve ARGE ekibimizle bir araya geldi.

1994 yılında kurulduğumuz günden bu yana endüstriyel otomasyon ve IT konularında yenilikçi teknoloji ürünleri tasarlıyor ve üretiyoruz. Teknoloji dünyasındaki hızlı gelişmeleri yakından izleyerek, çözüm odaklı bir yaklaşımla endüstriyel bilgisayar, medikal bilgisayar, digital signage ve kiosk alanlarında müşterilerimize özel, optimum fayda sağlayan ürün ve çözümler sunma deneyimimiz sayesinde İstanbul havalimanının sunduğu zorlu görevin üstesinden başarıyla geldik.

Çizgi Teknoloji olarak, yolcunun biniş kartındaki barkodu veya cep telefonundaki e-bileti tarayabilen, gelen ve giden uçuşların veri tabanında arama yapabilen, yolcunun uçuş kapı numarasını bulabilen, yazılım ekibimiz tarafından geliştirilen yerli yazılıma sahip bir interaktif kiosk konsepti geliştirdik.

Artech İnteraktif Yolcu Bilgilendirme Kioskları, yolcuların gitmek istedikleri noktaya en hızlı şekilde ulaşabilmeleri için yolculara özel bir harita oluşturmakta, aynı zamanda müşteri hizmetleri temsilcileri ile seçtikleri dilde canlı görüntülü görüşme yapabilmelerini sağlamaktadır. Artech İnteraktif Yolcu Bilgilendirme Kiosklarını kullanan yolcular bulundukları havalimanındaki ve gidecekleri lokasyondaki hava durumu ve saat bilgisine, gelen ve giden uçuşların durumlarına, varış veya kalkış saatlerine ve uçuşlarına ait bagaj toplama bantlarının lokasyon ve bilgilerine tek tıkla ulaşabilirler.

Artech İnteraktif Yolcu Bilgilendirme Kiosklarını tasarlarken her yolcu tarafından kolaylıkla kullanılmasına önem verdik. Kiosklarımızın kullanıcı ekranları, tekerlekli sandalye kullanan misafirlerin rahatlıkla işlem yapabileceği yüksekliktedir.

Kolay dezenfekte edilebilir Kiosklarımız ile temassız verilen çağrı merkezi desteği sayesinde İstanbul Havalimanı'nda COVID-19 yayılım tehlikesi önemli ölçüde azalmakta, havalimanı sağlık açısından güvenilir alanlar statüsüne kavuşmaktadır.

SONUÇLAR

Yeni İstanbul havalimanı, Nisan-Temmuz 2019 arasındaki ilk üç aylık operasyonunda yaklaşık 16 milyon yolcuya, 100.000 uçuşa hizmet verdi ve International Airport Review Dergisi’nin okuyucu oylarıyla belirlenen “Reader’s Choice 2019” ödüllerinde “Airport of the Years” kategorisinde ödül kazananı oldu. 2020 yılında ise Londra merkezli uluslararası hava taşımacılığı araştırma kuruluşu Skytrax tarafından "5 Yıldızlı Havalimanı" ödülüne layık görüldü.

Bu değerli ödüller kesinlikle çeşitli kriterlere dayanmakla birlikte, bu kriterlerden biri olan yolcu memnuniyeti ve hizmet kalitesi, Çizgi Teknoloji tarafından tasarlanan Artech İnteraktif Yolcu Bilgilendirme Kiosklarının sunduğu kolaylıklar ile artmaktadır.

Yolcular artık uçuş bilgilerini ararken çok sayıda uçuş verileriyle dolu, sürekli değişen bilgilendirme panolarını takip etmek ve kalabalığın içinde olmak zorunda değiller. Uçuşlarla ilgili en güncel bilgiler Artech İnteraktif Yolcu Bilgilendirme Kiosklarına yüklenmekte, böylece acelesi olan yolcular uçuş kartlarını okutarak veya müşteri hizmetleri temsilcileri ile canlı görüşerek çok kısa bir süre içerisinde istedikleri bilgiye ve yön haritasına ulaşabilmekteler.

Kâğıt veya dijital biniş kartlarıyla günde 17.000'den fazla insan havalimanından geçerken, yollarını bulmalarına yardımcı olmak için kiokslarımızda on binlerce başarılı tarama tamamlanıyor. Artech İnteraktif Yolcu Bilgilendirme Kioskları dünyanın en büyük havalimanında zaman kaybetmeden, stres ve kafa karışıklığı yaşamadan dijital bir yolcu bilgilendirme deneyimi yaşatmakta, misafir memnuniyeti ve hizmet kalitesini maksimuma çıkartmaktadır.

Çizgi Teknoloji olarak İstanbul Havalimanı’nın dijitalleşme partneri olmaktan onur duyuyoruz.

 

Bilgi ve Teknik Destek

Projelerinizde artech Ürünleri kullanarak kaliteli çözümler üretebilirsiniz. Ürünler hakkında bilgi almak ya da kullandığınız ürünler ile ilgili teknik destek almak için bizimle iletişime geçin.